FREMTIDEN: Christer Ervik hos Kruser AS har troen på at flere ser fordelen med delingsøkonomi i båtlivet.
FREMTIDEN: Christer Ervik hos Kruser AS har troen på at flere ser fordelen med delingsøkonomi i båtlivet.

Kruser inntar de store byene med elektrisk delingsøkonomi

Bensin eller diesel er uaktuelt når nyetablerte Kruser satser på elektriske båter og delingsøkonomi. Målet er inntil 300 elektriske båter i løpet av et par år.

Publisert Sist oppdatert

Ytterst på en brygge på Oksenøya på Fornebu har det i sommer vært fast plass for to elektriske båter. Driftstiden har imponerende nok vært flere hundre timer. De er en del av det som kan betegnes som delingsøkonomi for fritidsbåt. Nyetablerte Kruser, som leier ut disse elbåtene, har også båter ved Aker Brygge. Går det som de håper, er dette bare begynnelsen på noe som kan prege fremtidens båtliv. Kundene betaler en fast sum i året og har tilgang til båt alle stedene Kruser har etablert seg.

– Båtdeling skal bli den nye normen for de som ønsker et bekymringsfritt båtliv. Vi skal få de som bruker båt cirka 8 til 15 turer i året til å dele, sier daglig leder Christer Ervik for Kruser AS.

– Hvor er dere da om to år?

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 949 kroner per år

Bestill her

Powered by Labrador CMS