Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

Suksess-motoren som forsvant

Per monterte E-Tec på «dommedagen»

Samme dag som kanadiske storprodusenten BRP helt overraskende kunngjorde dommedag for Evinrude E-Tec, hang Pers Boston Whaler i stroppene for sjøsetting på Ørsnes i Tønsberg. Båten var nettopp blitt utstyrt med to G2 300-hestere. Hadde han kjøpt katta i sekken?

Publisert Sist oppdatert

– Timingen kunne jo ikke vært verre, tenkte Per Jacobsen. Hans båt var før remotorisering utstyrt med 2 x 225 Mercury Optimax. Han hadde ingenting å utsette på Optimaxene, men med stor sans for den siste generasjon Evinrude ville han heller ha et par sånne på hekken, selv om amerikanske Boston Whaler standard er utstyrt med Mercury.

– Hadde vel ikke gått til det drastiske skritt om jeg et par uker før hadde visst at motorene skulle utgå, sier han. Hans vurdering var helt markedsmessig, redd for fallende attraktivitet for en motor som var utgått.

Helt annen oppfatning

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 949 kroner per år

Bestill her