Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

Suksess-motoren som forsvant

ALT PÅ EN GANG: Pål Bustad er butikksjef i Vrengen Maritimes nye båtbutikk i Tønsberg. Den åpnet samtidig som korona-restriksjonene kom. Og noen uker senere forsvant Evinrude som motor. Men glede i sorgen; båtsalget går så det suser.
ALT PÅ EN GANG: Pål Bustad er butikksjef i Vrengen Maritimes nye båtbutikk i Tønsberg. Den åpnet samtidig som korona-restriksjonene kom. Og noen uker senere forsvant Evinrude som motor. Men glede i sorgen; båtsalget går så det suser.

Ny optimisme etter Evinrude-sjokket

Jubelen sto i taket hos entusiastene da Evinrude lanserte den siste generasjon E-Tec i 2014: Den eneste gjenlevende 2-takter som besto de strengeste miljøkrav. Men gleden varte ikke lenge. Sorgen var til å ta og føle på da dødsbudskapet kom fra USA i slutten av mai i år.

Publisert

- Mitt to-takts hjerte slo straks fire takter da denne overaskende meldingen kom, sier salgssjef Pål Bustad i Vrengen Maritime, en av de største Evinrude-forhandlerne i Norge. Hans bankende hjerte for E-Tec skal nå tilpasse seg fire-takter, moderne teknologi fra Mercury, den nye hoffleverandør til Nordkapp og Sting. Disse båtene som designer Espen Thorup har jobbet knallhardt for å strømlinjeforme med nettopp Evinrudes fargerike G2-motorer på hekken.

Så ikke den komme

– Vi så ikke den komme, det var surrealistisk. Følte med en gang at beina var slått under oss, sier Pål. Men han legger til at det var kanskje greit å få det overstått, rett etter at koronaen slo til, smiler han med et snev av galgenhumor i røsten. Vrengen Maritime åpnet sin nye bybutikk i Tønsberg samtidig som Norge varslet korona-nedstengning.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 949 kroner per år

Bestill her