Viksund utvider salgsnettet

Viksund etablerer regionskontorer på Hvaler, i Trondheim og Namsos for å komme nærmere kundene.

Publisert Sist oppdatert

Pressemelding fra Viksund:

Viksund har det siste året hatt en kontinuerlig prosess i forhold til å i størst mulig grad å
kunne øke sin nærhet til kundene utenfor vårt naturlige nærområde. Historisk sett har dette
vært løst med klassiske ”forhandlermodeller”, der hver enkelt forhandler er ansvarlig for eget
salgsdistrikt.

En klassisk ”forhandlermodell” kan imidlertid oppleves som et unødvendig mellomlegg for en
del kunder, og mange ønsker å handle direkte med fabrikken. Dette begrunnes gjerne med
mindre kompetansenivå i forhandlerledd, eller rett og slett et ønske om direkte handlekraft.
Viksund har tatt konsekvensen av dette og er stolte over å kunne annonsere at vi nå etablerer
oss i Norges tre største byer med egne salgskontorer.

Viksund Øst – regionskontor på Hvaler

På Østlandet vil vårt regionskontor ligge på Skjærhallen ytterst på Hvaler, med ypperlig
beliggenhet for å betjene hele indre og ytre Oslofjorden. Vår representant i området er Erik
Nordum, og han kommer fra jobben som markedsansvarlig på Herføl Marina. Erik kjenner
Viksund godt fra tidligere, da han var Viksundforhandler på Østlandet i fra 2005-2009.


Viksund Nord – regionskontorer i Trondheim og Namsos

I midt-Norge og nord-Norge har vi etablert Viksund Nord. Viksund Nord er et resultat av et
samarbeid mellom vår tidligere forhandler Lagunen Båt og Namsosbaserte JP-Marine, som nå
forener kreftene i det nye selskapet sammen med Viksund Boat AS. Lagunen Båt har i flere år
solgt Viksund i midt-Norge, mens JP-Marine har lang fartstid som forhandler av Skorgenes.
JP-Marine vil fortsatt være importør av Elan, og etableringen av Viksund Nord vil sånn sett
ikke komme i konflikt med hans engasjement der.

Viksund Nord vil arbeide i området midt-Norge og nordover, og vil være ansvarlig for alle
våre aktiviteter i området.

Salg – Service og ettermarked

I forbindelse med etableringen av våre regionskontorer vil vi med kunden i fokus også kunne
yte bedre service i form av tilstedeværelse. Våre regionskontorer vil gjennom nært samarbeid
med moderbedriften også knytte til seg et eget servicenettverk langs kysten, for på denne
måten kunne yte kundene den beste servicen. Det er en uttalt målsetning fra Viksund at vi skal
være markedsledende i forhold til service og kundeoppfølging og sånn sett er disse
nyetableringene et naturlig steg i en slik prosess.


Nærhet til kunden – fokus på produktet

I en utfordrende tid for båtbransjen tror vi at vi med vår nye organisasjonsmodell vil
representere en innovativ serviceorganisasjon, som er fleksibel og har fult fokus på kundene
og produktene. De to nyetablerte Viksundselskapene vil jobbe utelukkende med Viksunds
produkter, og dette er også en modell vi tror kundene vil sette pris på i forhold til
kompetansenivå og handlingskraft.

(03.01.2011)