Designpris til Hydrolift

Hydrolift hedres med "Merket for god design", for modellen S-28.

Publisert Sist oppdatert

Pressemelding fra Hydrolift.

Merket for god design belønner de mest nytenkende og modige bedrifter og designere som sammen skaper produkter og tjenester gjennom metodisk bruk av design.

Hydrolift har bygget en skjærgårdsjeep som fungerer like bra i solskinn som i snøstorm. Nå har båtbyggeren fra Fredrikstad for 5. gang mottatt det ettertraktede Merket for god design.
Utmerkelsene ble delt ut onsdag 18. april i Oslo under Designdagen, et årlig arrangement i regi av Norsk Designråd der næringsliv og designere prises for vellykket nytenking og innovasjon.

-Tanken bak S-28 var å lage en allværsbåt uten å gå på kompromiss med vårt image som produsent av åpne sportsbåter i premiumsegmentet, kan Bård Eker i Hydrolift fortelle.

Sammen med søsterbedriften Eker Design har de fra utviklingsstadiet brukt sin innsikt og dybdekunnskap til å teste nye ideer gjennom hele prosjektet.

-Båten er full av praktiske løsninger som senker terskelen for å ta en tur på fjorden. Den elektriske kalesjen (sprayhood) er helt skjult for å ikke ødelegge båtens visuelle appell, men dersom været snur kan båteieren med ett enkelt knappetrykk få den opp i løpet av sekunder. Kabinen er praktisk og diskret, med modulære seter og benker. Det patenterte D-fender systemet langs skrogsiden gjør båten røffere i bruk samt at den hindrer muligheten for skader på skrogsiden uten at designet er skadelidende av dette.

Tekniske data:

Lengde:

9.10 m

Bredde

: 2.55 m

Skrog:

24 grader steppet skrog

Draft to Props:

0.90 m

Sitteplasser:

Opp til 8 personer

Soveplasser:

2 personer

Drivstofftank:

415 liter

Fart:

50+ knop