Test: Quicksilver Activ 705 Cruiser

Bråkebøtte

Quicksilver Activ 705 Cruiser har vesentlig høyere bokomfort enn mange av sine nærmeste konkurrenter. Men det skrangler mye i interiøret, og lydisolderingen er ikke dimensjonert for en bensin innenbordsmotor som i testbåten. Her er det påhengsmotor som gjelder.

Publisert Sist oppdatert

Med sin Quicksilver Activ 705 Cruiser, som har vært på markedet et års tid, har den Brunswick-eide produsenten forfulgt et nytt formspråk og laget en styrhusbåt med et romslig akterdekk, stor badeplattform og et beboelig indre, i større grad enn mange konkurrenter i samme størrelse. Båten tilbys både med utenbordsmotor, og innenbords diesel og bensin. Felles for alle motoralternativene er at de er stemplet Mercury og Mercruiser. Vårt testeksemplar var motorisert med en Mercruiser 4.3L MPI (bensin) og i så måte en sjelden kombinasjon i det norske kystlandskapet. Vi formoder at utenbordsmotor vil være det mest aktuelle alternativet for denne båten. Dekkslayout og skrog er imidlertid det samme, uansett hvilket motoralternativ man velger.

Sjøegenskaper

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER