Pemiere for nye Bavaria 34 HT

Lunde Båt Motor har solgt hele 18 eksemplarer av Bavaria 34 Sport. 27.mai lanseres HardTop-versjonen av suksessmodellen.

Publisert Sist oppdatert

Av Lars Kristian Larsen

I forbindelse med seilarrangementet The Race Germany i Langenargen i Tyskland lanserer Bavaria sin aller nyeste modell, skriver svenske Båtliv. Båten blir en av de første som nå kan tilbys med Volvo Penta dieselmotor eller MerCruiser bensinmotor. Både i bensin- og dieselversjon leveres båten primært med to motorer, men er tilgjengelig også med singel Volvo Penta D6 370. Sistnevnte har vært den store vinneren for Lunde Båt Motor, som er den norske Bavaria-importøren. Av 18 solgte Bavaria 34 Sport har 16 blitt levert med singel D6.

Suksessmodell

Bavaria 34 Sport har vært en kjempesuksess i Norge.

-Vi har solgt 18 stk siden november i fjord, sier Lars Erik Solvang hos Lunde Båt Motor.

Han tror ikke HT-modellen vil bli en like stor suksess som Sport-utgaven. TIl det har 34 Sport solgt alt for bra.

-Kalesjen på Sport-modellen er blitt veldig bra. Folk er strålende fornøyd. I alle fall tror jeg folk på østlandet vil foretrekke Sport-modellen, sier Solvang.

Han har allerede solgt den første Bavaria 34 HT i Norge. Ytterligere båter er bestilt, og de første vil komme til Norge i slutten av juni.

I følge Batliv.se er dekksarealet smart utnyttet. Blant annet finnes det et enormt stuverom under solsenga akter. Forøvrig er båten lik som Sport-modellen under dekk.

Motoralternativer, bensin (MerCruiser)
2 x 8.2 MAG HO DTS Brav. III XR/2 x 430 hk

Motoralternativer diesel (Volvo Penta)
2 x D6-370 EVC/2 x 370 PS
2 x IPS 500/2 x 370 PS
2 x IPS 600/2 x 435 PS
Aquamatic Joystick (kun dobbeltinstallasjoner)
DPH for Volvo Penta D4 and D6 engines
IPS for Volvo Penta IPS engines

Tekniske data Bavaria 34 HT:

Lengde i meter:

10,8

Bredde i meter:

3,59

Djupgående i meter

(agg.senket) : 1,15 m

Vekt i tonn (tørr båt)

6.3

Drivstofftank i liter:

520

Vanntank i liter

: 250

Maks ant. personer:

8

Lugarer:

  2/3
Mer info: www.motorboat.no

(12.05.2011)