Test: Ardea 34

Kjent oppskrift

Ardea 34 er et nytt familiemedlem i NB-familien. Båten bygger videre på velkjente NB 870, men er raffinert og modernisert i både detaljer og planløsning. Den har et stort innvendig volum og er lys og trivelig å være om bord i. Men den har også løsninger som absolutt krever videre bearbeiding for å fungere optimalt. Fremfor alt må støyen reduseres.

Publisert Sist oppdatert

Askøybaserte NB Marine – som nå kaller sine modeller Ardea – har et bredt publikum særlig på Vestlandet og i Nord Norge. Ser man bort fra flaggskipet Ardea 38, er det de tradisjonelle bakveggbåtene som er grunnstammen i deres modellportefølje, med Ardea 820 og Ardea 870 i ulike versjoner som gamle travere. Ardea 34 har vært på markedet i et års tid, og finnes også i flybridgeversjon. Båten fås både med aksel og drev. Vi har testet coupe-versjonen med strak aksel og ror, motorisert med en Yanmar 6LY3 på 367 hk.

Sjøegenskaper 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER