Skapt for alle forhold

Anytec 860 CAB er siste tilskudd til den svenske båtprodusentens stadig voksende portefølje av røffe aluminiumbåter.

Publisert Sist oppdatert

Av Lars Kristian Larsen

Båten er bygget på skroget fra storesøster 960 cab. Samme skrog er også brukt i 860 SPD, som er en skjærgårdsjeep med dobbel styrekonsoll. Resultatet påstås å være svært dieselgjerrig på grunn av det forholdsvis lette og velformede skroget. Båten utrustes med Volvo Penta D6-motor på 330 eller 370 hk. Med D6 370 på drev skal tøffingen komme opp i 41 knop.

Båten har også fått fire køyeplasser, to i en åpen lugarløsning under fordekket, og to i salongen akter i styrhuset. I tillegg har båten toalett og en liten bysse.

-Målet med 860 CAB var å skape en tiltalende og overnattingsklar båt med alle bekvemmeligheter. I tillegg skulle den leve opp til de høye krav som stilles av Anytec-båter hva gjelder sjøegenskaper, fartsressurser og sikkerhet, skriver markedssjef Torbjörn Begner i en pressemelding.

At båten har fått elektrisk oppvarmede vinduer og varmeapparat på hele 10 kW som standard, bygger opp om inntrykket av at dette virkelig er en helårsbåt for nordiske forhold.

Fakta 860 CAB

Lengde:

9,48 meter

Bredde:

2,60 meter

Vekt:

3685 kilo

Fartsområde:

25-41

Anbef. Motor:

330-370 hk

Tankvolum:

290 hk

V-bunn:

23,3 til 48 grader

Septiktank

: 40 liter

Ferskvannstank:

40 liter

Antall personer:

8

Les mer

: www.anytec.se

(24.01.2012)