Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss
IBIZA 811: Ibiza er godt fornøyd med båtsalget på årets utgave av "Sjøen for alle".
IBIZA 811: Ibiza er godt fornøyd med båtsalget på årets utgave av "Sjøen for alle".

Flere besøkende og godt salg

Da "Sjøen for alle" stengte søndag kvelds hadde totalt 26 616 mennesker vært på messebesøk. Årets utgave har tydeligvis samlet et interessert publikum - mange utstillere melder om godt salg.

Publisert Sist oppdatert

En rask rundspørring arrangøren gjorde blant flere utstillere søndag ettermiddag, viser at BRP Norge AS har solgt cirka 50 Sea Doo vannscootere. Targa har solgt 4 båter, Kragstad AS med Chris-Craft og Boston Whaler har solgt 2 båter, og Dreamline Yachts solgte en Riva Rivarama 44 tirsdag ettermiddag. Nordkapp har solgt 20 båter og Vestfold Maritim har solgt 5. Dette er bare eksempler. Også Ibiza er storfornøyd med salget, ikke minst av nyheten 811 Touring. Henrik Askvik i Askeladden legger heller ikke skjul på tilfredshet med salget i år.

CORMATE: Presenterte verdensnyhet som slo an.
CORMATE: Presenterte verdensnyhet som slo an.

60 års jubileum

I 2016 feiret Sjøen For Alle 60-årsjubileum, og messen hadde en utstilling med båter og båtutstyr fra 1950-60 årene. I år har messen også satset sterkt på familiesegmentet, og tilbød en rekke gratis vannsportaktiviteter og underholdning for de minste. Prosjektleder for Sjøen for Alle, Andreas Ljones er godt fornøyd, fremgår det av en pressemelding søndag kveld.

"Messe for alle"

PIONER: Båter i alle størrelser skapte begeistring på Lillestrøm.
PIONER: Båter i alle størrelser skapte begeistring på Lillestrøm.

-Sjøen for Alle skal være en messe med noe for alle, og dette føler vi at vi har oppnådd. I 2016 har videreført det interaktive messekonseptet og tilbudt foredrag, båtrelaterte kurs og show som har forhøyet messeopplevelsen. Men man skal ikke undervurdere det faktum at Sjøen for Alle er Norges desidert største båt- og utstyrsmesse der publikum finner alt de trenger under ett og samme tak. Messeinnholdet er i seg selv suverent, vi har kun forsøkt å forgylle rammen rundt på mest mulig interessant måte for å favne om flere målgrupper. I 2015 hadde messen totalt 25 863 besøkende, og dermed har vi hatt en økning i 2016.