FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.

Sea-Doo lanserer scooter for hobbyfiskeren

Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.

Publisert Sist oppdatert
VELUTSTYRT: Sea-Doo Pro Fish har løsninger og moduler som kan tilpasses brukerens behov.

Vannscooteren Sea-Doo Fish Pro 155 representerer mye nytt i segmentet «sjøens motorsykler». Den er utviklet videre på skroget til suksessmodellen Sea-Doo 300, men den store forskjellen er likevel at den bare har halvparten av motorkraften, 155 hestekrefter, og den er spesialdesignet for hobbyfiskeren. Scooteren ble presentert for første gang i Norge i dag.

Fart ikke viktigst

-Fart er absolutt ikke viktig, her er det full fokus på nytte og opplevelse, sier Tor Isaksen, Country Manager, i BRP Norway til Båtmagasinet.
Denne modellen er den første og eneste rene vannscooteren som er spesialdesignet fra fabrikk til et formål. Den er utstyrt med mange finurlige løsninger, blant annet en avtagbar fiskekjøler, en velplassert plotter fra Garmin, et baksete som både kan flyttes på og fjernes, fotstøtte på begge sider av scooteren og en praktisk plattform akter.

VELPLASSERT: I samarbeid med Garmin er det utviklet en plotter med fish-finder-funksjon.

157.000 kroner

-Av erfaring vet vi at hobbyfiskeren ofte drar på feltet alene, da kan jo en scooter som denne være ideell, ikke minst prismessig i forhold til en båt med samme egenskaper. Sea-Doo Pro Fish koster godt utstyrt rett i underkant av 157.000 kroner, sier Isaksen.

Den nye scooteren kan være vel så godt egnet for de to eller tre personene (tre-seter) som vil på en hyggelig opplevelsestur. Da kan boksen brukes til annen oppbevaring.

FISKEKJØLER: En solid boks egnet til oppbevaring av fangst. Den kan med enkelt grep flyttes på eller fjernes.

Velprøvd motor

Scooteren har en velprøvd Rotax-motor som BRP benytter i mange andre av sine produkter, både snøscootere og ATV-er og basert på den samme teknologi som selskapets Evinrude E-Tec-modeller.
Selv om fart ikke er viktigst i denne modellen, kan den ifølge produsenten kjøres i 40 knop i 4 timer, med et forbruk på ca. 20 liter i timen, men da medbragt en velplassert og skreddersydd ekstratank.

PLATTFORM: Skroget er forlenget med en hensiktsmessig plattform.