Husky R8
Husky R8

Husky R8s - barsk og behagelig

Finnmaster kombinerer det barske med det komfortable i sin splitter nye Husky R8s.

Publisert Sist oppdatert

R8s er Husky-seriens absolutte flaggskip. Nyheten som ble sluppet i dag (mandag 12.9) blir den største og mest påkostede i aluminiusserien fra finske Finnmaster.  

–Takket være sitt veldesignede skrog tar Husky R8 grov sjø på en smidig og lettmanøvrert måte. Den høye prestasjonen merkes tydelig når de justerbare offshore-stolene gjør at føreren og navigatøren sitter ergonomisk og bekvemt – i all slags vær, skriver Finnmaster om R8 på sine nettsider. 

PÅKOSTET: Huskys S-utgave har fått en tøff T-topp og en mer påkostet salong- og putepakke.
PÅKOSTET: Huskys S-utgave har fått en tøff T-topp og en mer påkostet salong- og putepakke.

Tilsynelatende er S-utgaven en påkostet og barskere utgave av R8, som ble lansert i fjor høst. 

48,3 knop

Den nye Husky R8s er en såkalt bowrider med heldekkende vindskjerm og salong forut. I sittebrønnen her fremme er det plassert en tilsynelatende behagelig L-sofa på babord side. Bak vindskjermer har Finnmaster valgt en trdisjonell U-sofa, som kan forvandles fra en sittegruppe til solseng med enkle grep. 

Med 19-graders V-bunn og motorisering fra 225 til 300 hk blir heller ikke Finnmasters nye båt noen sinke i skjærgården. Toppfarten er målt til drøye 48 knop med to personer om bord. Da er forbruket ganske nøyaktig hundre liter bensin i timen.  Slår man av ti knop på farta reduseres forbruket med 40 prosent og turtallet synker fra 5700 o/min til 5000.