SELGER GODT: Bavaria 330 Softtop selger godt i Norge, melder den norske importøren.
SELGER GODT: Bavaria 330 Softtop selger godt i Norge, melder den norske importøren.

Nye modeller fra Bavaria slår godt an

I løpet av det siste året har Bavaria fornyet hele sin motorbåtserie. Det startet med de nye Sport 360 og Sport 400, og senere har flaggskipet Sport 450 og de minste modellene Sport 330 og Sport 300 blitt lansert.

Publisert Sist oppdatert

-Målet med fornyelsen har vært å tilpasse båtene etter dagens ønsker og behov. Det er foretatt en omfattende innsamling og analyse av tilbakemeldinger fra kunder via forhandlerne, sier importør Lars-Erik Solvang i Bavaria Motorbåt Norge AS.

Lytter til Norge

Norge har vært sentral i denne prosessen, som styremedlem i Bavaria Product Advisory Board, og med en stor kundebase bestående av mange erfarne båtfolk.

-Norske båtbrukere er relativt kravstore til funksjonalitet og brukervennlighet grunnet korte sesonger med mye skiftende vær og vind. Fungerer det i Norge, fungerer det som regel i resten av verden også» sier Bavaria importør Lars-Erik Solvang.

Resultatet av analysene viste at kundene hadde spesielt to ønsker som utmerket seg: 

Sosiale og romslige båter med flere sitteplasser ute i cockpit, også i fartsretning underveis. Og e

nkle kalesjeløsninger og økende etterspørsel etter delvis og helt lukkede båter.

Økte salget med 50 % 

Bavaria har på bakgrunn av dette fornyet cockpit layouten i alle modeller samt utviklet flere nyetakløsninger. Spesielt er endringene på de mindre modellene merkbare ved at faste solsenger er erstattetmed store sittegrupper som også er fleksible og kan gjøres om til solsenger. Takløsningene i styrhuset leveres i flere varianter til hvert enkelt skrog for å tilfredsstille ulike kunders krav:  Open: Den tradisjonelle åpne cabriolet versjonen med targabøyle. SoftTop: Stort foldbart tekstiltak som gir mye sol og luft og enklere kalesjehåndtering. Coupe: Lukket båt med tredelt skyvedør i glass for maksimal åpning samt elektrisk skyvetak i GRP.

-Dette har gitt gode resultater, sier Solvang. Bavaria Motorbåt Norge har i 2015 økt salget med 50% fra foregående år.

-Det på tross av at flere av de minste modellene som Sport 300 og Sport 330 SoftTop ikke ble lansert før etter sommerferien, sier han. 

Powered by Labrador CMS