Jeanneau Merry Fisher 855 Marlin

Jeanneau Merry Fisher 855 Marlin
FINSK KONSEPT: Franskmennene har skjelet til Norden når de har designet førerplass og bysse i 855 Marlin. Bysse har praktisk talt ingen stuveplass.
FISKEKUM: På akterspeilet er det sløyebenk og kum for levende fisk.
FLEKSIBELT: Den aktre benken kan skyves frem og tilbake på skinner. Mer solide festebeslag hadde vært ønskelig.
UNDER DØRKEN: Stuverommet under akterdekket har dørkplater som kan fjernes slik at man kommer til septiktanken samt inspeksjonsluke til bensintanken.
HELT OK: Toalettrommet fungerer greit, men vi savnet noen knagger til håndklær og mulighet til å bruke skapet under vasken til annet enn inspeksjon.
DOBBELT: Båten i denne testen hadde 2xYamaha F150
Jeanneau Merry Fisher 855 Marlin

Vil så gjerne

855 Marlin retter siktet rett mot Nord Star og Minor, men skiller seg ut med utenbordsmotorer på hekken. For øvrig har den et godt stykke igjen til konkurrentene både med tanke på layout og kvalitet.

Publisert Sist oppdatert

De franske storbåtprodusentene utvikler stadig nye styrhusbåter, og flere av dem blir mer og mer like sine nordiske konkurrenter som Targa, Paragon og i særdeleshet Nord Star og Minor med sitt fokus på bokomfort. Da disse båtene for alvor fikk dreggfeste i det norske markedet, var det i form av små, sjarklignende styrhusbåter, hovedsakelig med utenbordsmotorer. Under slagordet “The spirit of the North”, har Jeanneau utviklet en serie multifunksjonsbåter i Marlin-serien. Tre modeller fra 6 Marlin via 755 Marlin, til den aller nyeste 855 Marlin. Sistnevnte er en riktig bamse av en styrhusbåt, ikke minst med tanke på at den åtte meter lange og mer enn tre tonn tunge båten har utenbordsmotor, mens de fleste direkte sammenlignbare nordiske konkurrentene er motorisert med dieselmotorer. Vi har testet hvordan båten står seg under norske forhold.

Det er vitterlig en prisforskjell mellom Merry Fisher 855 Marlin og de nordiske konkurrentene, men er den stor nok til at du som kunde bør vende blikket mot Frankrike?

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER